Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Platforma eNauczanie dostępna jest pod adresem enauczanie.pg.edu.pl. Aby się na nią zalogować, znajdź z prawej strony górnego paska opcję Zaloguj się (w pomarańczowym tle).

Wyświetlony zostanie widok logowania, w którym możesz:

  • zalogować się za pomocą konta uczelnianego PG (dane do logowania są takie jak do portalu Moja PG) – z tej metody logowania powinni korzystać studenci, pracownicy PG oraz osoby współpracujące z Uczelnią (posiadające aktywne konto na portalu Moja PG),
  • zalogować się za pomocą konta lokalnego platformy Moodle – z tej metody powinni korzystać uczestnicy studiów podyplomowych, kursów organizowanych na PG, uczestników programów (np. Zdolni z Pomorza) i wszelkie inne osoby niezwiązane z Uczelnią (nieposiadające aktywnego konta na portalu Moja PG),
  • utworzyć konto lokalne na platformie Moodle – jeśli jeszcze go nie posiadasz, a masz potrzebę uzyskania dostępu do określonych materiałów (i nie posiadasz aktywnego konta na portalu Moja PG),
  • zresetować hasło do konta lokalnego na platformie Moodle – jeśli nie pamiętasz hasła do Twojego lokalnego konta Moodle.

Logowanie za pomocą konta uczelnianego PG (konta do Moja PG)

Jeśli jesteś studentem, pracownikiem Uczelni lub osobą współpracującą z PG (posiadającą aktywne konto na portalu Moja PG), w widoku logowania skorzystaj z metody dostępu umieszczonej po lewej stronie, to znaczy z logowania kontem PG. Po wskazaniu tego wyboru wyświetlone zostanie okno Centralnego Punktu Logowania, tak jak na poniższym rysunku.

W oknie należy podać:

  • nazwę użytkownika (login) – taką jak do portalu Moja PG: login pisany bez domeny @pg.edu.pl (lub @student.pg.gda.pl), utworzony zwykle z trzech pierwszych liter imienia oraz pięciu pierwszych liter nazwiska,
  • hasło – takie jak do portalu Moja PG.


Porada

Jeśli dane do logowania do portalu Moja PG są Tobie nieznane lub ich nie pamiętasz (np. loginu, hasła), możesz:

  • zresetować hasło do portalu Moja PG samodzielnie za pomocą kodu przesyłanego SMS-em (pod warunkiem, że taką możliwość aktywowałaś/aktywowałeś wcześniej w Moja PG) – na stronie moja.pg.edu.pl/reset,
  • pobrać z dziekanatu dowolnego wydziału PG specjalną kopertę do resetowania hasła i skorzystać ze strony moja.pg.edu.pl/reset,
  • zgłosić się osobiście do helpdesku PG (wraz z dokumentem poświadczającym Twoją tożsamość) – w celu zresetowania hasła i/lub uzyskania informacji o Twoim loginie.

Tworzenie konta lokalnego na platformie Moodle

Jeśli jesteś uczestnikiem studiów podyplomowych, kursu organizowanego na PG, uczestnikiem dedykowanego programu (np. Zdolni z Pomorza) lub jesteś osobą zawodowo niezwiązaną z Uczelnią (to znaczy nie posiadasz aktywnego konta na portalu Moja PG), w widoku logowania skorzystaj z metody dostępu umieszczonej po prawej stronie, to znaczy z konta Moodle.

  1. Kliknij Zaloguj tak jak na poniższym obrazku i wybierz opcję Załóż je

2. W wyświetlonym formularzu podaj:

  • nazwę użytkownika (login), jakim chcesz posługiwać się na platformie eNauczanie,
  • hasło, jakim chcesz zabezpieczyć dostęp do konta na platformie eNauczanie,
  • adres e-mail konta, którego aktywnie używasz – na podany adres zostanie przesłana automatyczna wiadomość z odnośnikiem potwierdzającym aktywację konta, 
  • imię,
  • nazwisko.

UWAGA!

Uwaga: jeśli w ciągu 5-15 minut wiadomość nie dotrze do folderu Odebrane Twojego konta pocztowego, na wszelki wypadek sprawdź, czy wiadomość nie została zakwalifikowana jako Spam.

3. Odczekaj od 5 do 20 minut i sprawdź, czy na podany adres e-mail dotarła automatyczna wiadomość z linkiem służącym do aktywacji konta lokalnego Moodle. Jeśli wydaje się, że wiadomość nie dotarła – na wszelki wypadek sprawdź również zawartość folderu Spam na Twoim koncie pocztowym.

4. Jeśli wiadomość dotarła – kliknij w odnośnik zawarty w wiadomości, co finalnie potwierdzi aktywację Twojego konta.

5. Jeśli minęło ponad 30 minut i e-maila aktywacyjnego nie widać w folderze Odebrane ani w folderze Spam Twojego konta pocztowego, ponów próbę założenia konta lokalnego, zachowując szczególną uwagę przy podawaniu adresu e-mail, loginu oraz hasła. Być może podczas pierwszej próby założenia konta, w adresie mail podano omyłkowo adres w niewłaściwym brzmieniu, przez co wiadomość została wysłana do innej osoby (o ile adres o takim brzmieniu istnieje) lub nie mogła zostać wysłana (jeśli taki adres nie istnieje).

6. Jeśli pomimo prób, wiadomość nie dotrze do Twojego konta pocztowego, skontaktuj się z Helpdeskiem PG, podając wszystkie niezbędne szczegóły sprawy.


Powiązane artykuły