Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Ten rozdział dotyczy osób, które nie są bądź nie były studentami/pracownikami Politechniki Gdańskiej i nie posiadają konta na Moja PG.


Konto w systemie eRekrutacja można utworzyć przez cały rok bez względu czy prowadzona jest aktualnie jakakolwiek rekrutacja.

Szczegółowe instrukcje (kliknij aby rozwinąć):

  1. Aby utworzyć konto jako kandydat, należy wejść na stronę rekrutacja.pg.edu.pl.

2. Wyświetla się strona, na której osoba nie będąca aktualnym studentem, absolwentem lub pracownikiem Politechniki Gdańskiej, może utworzyć konto.

3. W tym celu, w oknie Kandydaci, należy kliknąć Załóż konto. Pojawi się strona na której należy podać swoje dane potrzebne do utworzenia konta.

4. Należy uzupełnić dane osobowe, zgodnie z danymi w dowodzie osobistym/paszporcie.

Uwaga!

Kandydaci którzy, nie posiadają numeru PESEL (cudzoziemcy) w polu obywatelstwo wybierają swój kraj pochodzenia (po wpisaniu pierwszych liter wyświetli się podpowiedź). Po wybraniu innego niż polskie obywatelstwo, poniżej tego pola, pojawi się opcja do wpisania numeru karty Polaka. Jeśli kandydat nie posiada Karty Polaka i nie ma numeru PESEL należy zaznaczyć opcje Nie mam numeru PESEL a następnie z rozwijanej listy wybrać jeden typ dokumentu tożsamości oraz uzupełnić serię, numer i państwo wydania tego dokumentu. 

Wskazówka

Ważną rzeczą, na którą kandydat musi zwrócić uwagę to adres mailowy, który zamierza podać, ponieważ będzie on również loginem do konta. Hasło musi mieć od 8 do 254 znaków, zawierać co najmniej jedną literę i minimum 2 znaki dodatkowe. Do znaków dodatkowych zaliczamy: cyfry oraz znaki specjalne. Podpowiedź dot. poprawności hasła wyświetli się po najechaniu kursorem myszy na ikonę znaku zapytania.

Wskazówka

Zalecamy aby kandydaci wpisywali dane małymi (a nie tylko wielkimi literami), zgodnie z zasadami pisowni, gdyż po zakończeniu rekrutacji dane są automatycznie przenoszone do systemu Moja PG i prezentowane w różnych dokumentach. 

5. Następnie należy zapoznać się z klauzulą o ochronie danych osobowych i ją zaakceptować zaznaczając checkbox i kliknąć Stwórz konto.

6. Po kliknięciu Stwórz konto następuje przejście do strony, na której kandydat widzi dostępne nabory.

7. Klikając na Informacje I i II stopień dla obywateli polskich lub cudzoziemców lub też dla kandydatów do szkół doktorskich można przejść do strony ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi rekrutacji – https://pg.edu.pl/rekrutacja 

8. Po zapoznaniu się z ofertą kandydat powinien uzupełnić swoje dane w systemie.

9. W tym samym czasie na podany adres mailowy wysyłana zostanie wiadomość z linkiem aktywacyjnym do konta, należy zalogować się na pocztę i potwierdzić aktywację konta. Dzięki aktywacji konta, będzie można zresetować hasło w przypadku, gdy się go zapomni. Taki sam link aktywacyjny do konta, zostaje wysłany do kandydatów, którzy logują się pierwszy raz do systemu rekrutacji za pomocą konta z Moja PG.

  1. Jeżeli podczas zakładania konta lub po pierwszym zalogowaniu się do konta rekrutacyjnego, nie został wysłany link do potwierdzenia adresu e-mail, kandydat może powtórzyć wysłanie linku aktywacyjnego klikając na stronie Kliknij, by ponownie wysłać link aktywacyjny. Przed kliknięciem tej opcji należy sprawdzić zawartość folderu Spam na koncie pocztowym. Jeżeli mail aktywacyjny nadal nie dotrze, a podany adres mailowy jest prawidłowy, należy się skontaktować z Helpdeskiem.

2. Mail, który zostanie wysłany do kandydata będzie zawierał link, który należy kliknąć, aby zatwierdzić adres mailowy podany podczas tworzenia konta lub po pierwszym logowaniu. Na ten adres będą wysyłane wszelkie informacje z systemu eRekrutacja. W razie gdyby kandydat zapomniał hasła do systemu, również na ten adres będzie mógł zostać wysłany link do resetu hasła.

3. Po kliknięciu na link z maila, następuje weryfikacja adresu e-mail kandydat. Jeżeli wszystkie dane są prawidłowe, wyświetli się strona informująca o prawidłowej weryfikacji danych, z której kandydat będzie mógł przejść do systemu eRekrutacji. 

Istnieje możliwość potwierdzenia danych osobowych profilem zaufanym. Jest to dodatkowa opcja, niezależna od potwierdzenia adresu e-mail (zalecane jest aby, potwierdzenie adresu e-mail wykonać przed potwierdzeniem danych profilem zaufanym). Dzięki potwierdzeniu danych przez Profil Zaufany będziesz mógł przejść przez rekrutację bez konieczności osobistego stawienia się w wyznaczonym terminie w celu złożenia dokumentów i dokonania wpisu na listę.

Wskazówka

Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w internecie oraz składać podpis zaufany. Możliwość skorzystania z potwierdzenia przez Profil Zaufany dotyczy tylko obywateli polskich lub cudzoziemców posiadających polski Profil Zaufany. Więcej informacji dot. Profilu Zaufanego znajduje się na tej stronie.

Aby potwierdzić dane osobowe profilem zaufanym należy zalogować się na swoje konto, a następnie kliknąć Potwierdź w oknie Potwierdź dane osobowe przez Profil Zaufany.

Zostanie wyświetlona strona, w której

po kliknięciu Zweryfikuj zostaniemy odesłani do strony logowania do profilu zaufanego. 

Należy wybrać jedną ze ścieżek logowania (logowanie za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail, lub za pomocą bankowości internetowej lub innego dostawcy) i postępować zgodnie z wybraną ścieżką logowania.

Po weryfikacji ukaże się komunikat o pozytywnym zweryfikowaniu danych.

W tym momencie możemy kliknąć Wróć do eRekrutacji lub po 10 sekundach zostaniemy automatycznie odesłani na stronę główną rekrutacji, gdzie wyświetli się komunikat, że nasze dane zostały potwierdzone profilem zaufanym.

  1. Jeżeli kandydat zapomni hasła do systemu rekrutacji PG, a nie był/nie jest studentem/pracownikiem Politechniki Gdańskiej, może zresetować hasło poprzez kliknięcie na stronie rekrutacja.pg.edu.pl na link Nie pamiętam hasła w okienku Kandydaci

2. A następnie uzupełni potrzebne dane: adres e-mail podany przy tworzeniu konta oraz przepisze kod z obrazka.

Jeżeli kandydat posiada ważne konto na Moja PG, może zresetować hasło poprzez kliknięciu na stronie rekrutacji na link Nie pamiętam hasła w okienku Studenci, absolwenci i pracownicy PG, wówczas zostanie odesłany do portalu Moja PG, gdzie reset hasła będzie wyglądał tak, jak podczas resetu hasła do tego systemu.

3. Jeżeli po założeniu konta kandydat zatwierdził link aktywacyjny, który został wysłany na jego adres mailowy, po uzupełnieniu pól z obrazka i kliknięciu Resetuj, zostanie wysłany do niego link do strony, gdzie będzie mógł zresetować hasło. Na stronie tej, kandydat podaje nowe hasło oraz musi uzupełnić kod otrzymany w wiadomości e-mail.


Zachęcamy do  zapoznania się z filmikiem instruktażowym jak założyć konto do rekrutacji. Zalecamy uruchomić filmik w trybie pełnoekranowym oraz w jakości HD (w poniższym odtwarzaczu po uruchomieniu filmu, w prawym dolnym rogu znajdują się ikony umożliwiające zmianę ustawień jakości odtwarzanego materiału). Interfejs portalu uległ zmianie w ostatnim czasie, jednakże idea aktywacji konta pozostała bez zmian.

Zakładanie konta

Odzyskiwanie hasła:


Powiązane artykuły