Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Aktywacja konta / reset konieczny jest do prowadzenia zajęć lub organizowania spotkań w aplikacji MS Teams.


UWAGA!

Jeżeli chcesz tylko brać udział w spotkaniach organizowanych przez inne osoby, nie ma konieczności zakładania konta, odszukaj powiązany artykuł pomocy, aby zobaczyć jak dołączyć do wydarzenia. Konto jest natomiast niezbędne do organizowania spotkań i wykładów.

Opisana poniżej procedura zadziała dla osób, którym konto w MS Teams zostało założone przez administratora. Jeżeli w trzecim kroku po wciśnięciu "Dalej" otrzymamy informację, że konto nie istnieje, należy wysłać na Helpdesk prośbę o jego założenie, wraz z uzasadnieniem.

Instrukcja krok po kroku

  1. Wejdź na stronę MS Teams
  2. Otworzy się strona logowania, na której możesz wpisać swój login lub wybrać go z listy – jeśli jest wybór z listy i nie widzisz właściwego loginu (z domeną o365.pg.edu.pl lub o365.student.pg.edu.pl w przypadku studentów i doktorantów) kliknij Użyj innego konta.


  3. Wpisz swój login wraz z domeną o365.pg.edu.pl (pracownicy) lub o365.student.pg.edu.pl (studenci i doktoranci, obowiązuje skrócony login) i kliknij Dalej


  4. W kolejnym kroku kliknij Nie pamiętam hasła


  5. Otworzy się ekran, na którym jest kod do przepisania – przepisujemy kod z obrazka i przechodzimy Dalej


  6. Wybieramy jedną z dostępnych metod weryfikacji – najprawdopodobniej będzie to tylko jedna metoda – email. Klikamy zatem przycisk Adres e-mail



  7. Przechodzimy teraz do swojej skrzynki politechnicznej i oczekujemy na maila, w którym znajdziemy sześciocyfrowy kod weryfikacyjny
  8. Otrzymany kod wpisz w pole Wprowadź kod weryfikacyjny


  9.  Na kolejnym ekranie należy wprowadzić dwukrotnie nowe hasło

  10.  Twoje hasło zostało zmienione, możesz się już zalogować


  11. Przy pierwszym logowaniu możesz zobaczyć komunikat Potrzeba więcej informacji – kliknij Dalej


  12.  W tym etapie należy samodzielnie zdecydować, czy wolimy podać służbowy telefon, czy służbowy email, sugerujemy podanie emaila politechnicznego


  13.  Podajemy adres politechniczny w domenie pg.edu.pl lub student.pg.edu.pl po czym klikamy Wyślij wiadomość email
  14.  Zostanie wysłany do nas kolejny adres email z kodem weryfikacyjnym, który musimy przepisać na stronę i wcisnąć Weryfikuj
  15.  Po pomyślnej weryfikacji będzie możliwe korzystanie z konta.

Istnieje opcjonalna możliwość włączenia przekazywania maili z domeny o365.pg.edu.pl na skrzynki politechniczne (zapewni to m.in. otrzymywanie zaproszeń na spotkania organizowane przez innych użytkowników). Aby ustawić takie przekierowanie należy na stronie MS Outlook wejść w Ustawienia (koło zębate u góry, po prawej stronie) → Wyświetl wszystkie ustawienia programu Outlook  Poczta  Przesyłanie dalej  Włącz przesyłanie dalej i w pole Przesyłaj moją pocztę e-mail do: wpisujemy swój adres email (politechniczny).


Powiązane artykuły