Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Aby zapoznać się z instrukcją dotycząca weryfikacji poprawności certyfikatów, kliknij aby rozwinąć poszczególne zagadnienia.



Aby wyświetlić i sprawdzić zainstalowane w systemie certyfikaty należy najpierw uruchomić Panel sterowania:

W Panelu sterowania odszukujemy Opcje internetowe (najprościej jest skorzystać z wyszukiwarki w prawym górnym rogu Panelu sterowania):

W oknie, które się otworzy, przechodzimy na zakładkę Zawartość i klikamy położony w centralnej części przycisk Certyfikaty:

Na zakładce Osobisty możemy zobaczyć, czy w systemie w ogóle jest zainstalowany certyfikat użytkownika, czy nie upłynął jego termin ważności i czy jest on we właściwym kontenerze (jeżeli certyfikat został zainstalowany nieprawidłowo, to nie zobaczymy go na tej zakładce):

Na zakładce Zaufane główne urzędy certyfikacji możemy zobaczyć, czy w systemie w ogóle jest zainstalowany certyfikat główny PG, czy nie upłynął jego termin ważności i czy jest on we właściwym kontenerze (jeżeli certyfikat został zainstalowany nieprawidłowo, to nie zobaczymy go na tej zakładce):

Najczęściej występującym problemem jest wygaśnięcie certyfikatu. Ważność certyfikatu to 180 dni, jeżeli ten okres zostanie przekroczony, należy pobrać nowy certyfikat. Może się także zdarzyć, że w systemie jest więcej niż jeden certyfikat użytkownika (np. jeden aktywny i jeden przeterminowany) – system powinien automatycznie wybierać właściwy certyfikat, jednakże nie zawsze się to dzieje. W takim wypadku najlepiej certyfikaty niepotrzebne usunąć – wystarczy zaznaczyć certyfikat, którego chcemy się pozbyć i wcisnąć guzik Usuń:

W przypadku omyłkowego usunięcia poprawnego certyfikatu, należy go zainstalować ponownie zgodnie z instrukcją.


Powiązane artykuły