Z poziomu ‘Kartoteki umów zakupu’ należy wybrać umowę, z której chcemy złożyć zamówienie.
Ścieżka dostępu: Zakup → Ewidencja umów zakupu → Kartoteka umów zakupu
Po wybraniu widoku ‘Generowanie zamówień’ otrzymamy najpotrzebniejsze dane dotyczące aktualnych umów
Kolorem łososiowym oznaczone zostały umowy niedostępne (zakończone, z przekroczonym terminem realizacji, chwilowo odtwierdzone).
Przechodzimy do szczegółów interesującej nas umowy poprzez podlinkowany symbol, oznaczony niebieskim kolorem.
Umowy zakupu mogę być dwojakiego rodzaju: ‘Ramowa’, ‘Na dostawę’. Umowy ‘ Na dostawę’ posiadają określoną ilość poszczególnych pozycji, a dodatkową mogą podlegać kontroli ilościowej, nie pozwalającej na przekroczenie ilości z umowy, w ramach indeksu.
Umowy ramowe kontrolowane są co do wartości całej umowy, pozwalając na dowolną konfigurację zamówienia usług/towarów.
np.
Wybierając na umowie widok ‘ilości dostępne’ otrzymamy informację o dostępności poszczególnych indeksów, pozwalającą na zaplanowanie zamówienia.
W przypadku kontrolowanych umów ‘Na dostawę’ należy się upewnić czy interesujące nas pozycje są jeszcze dostępne i pamiętać, że w przypadku umów ‘Ramowych’ ilości nie są - przez system - sprawdzane.
Zamówienie generujemy akcją (generuj dokumenty).
Określamy wzorzec zamówienia w formacie ZZ_XXX, gdzie XXX to numer jednostki
(przy pomocy zielonej strzałki otwieramy listę wybieralną).
Klikamy:
Ikoną zerujemy ilości do wygenerowania, aby nie stworzyć zamówienia z WSZYSTKIMI POZYCJAMI UMOWY
W kolumnie ‘Ilość’ wprowadzamy wartości zamówienia.
Klikamy:
Wygenerowane zostaje zamówienie dla pozycji niezerowych.
Uzupełnianie danych zamówienia
Uzupełniamy opis obiektowy pozycji.
W celu skopiowania opisu obiektowego na wszystkie pozycje przechodzimy do akcji’ Przeglądaj opis obiektowy’ (1) i klikamy ikonę kopiowania (2) po wcześniejszym oznaczeniu pozycji już uzupełnionej.
W zakładce ‘Odbiór’ uzupełniamy dane osoby upoważnionej do odbioru
towaru/usługi. Są to pola wymagane.
W kolumnie ‘Opis’ możemy wprowadzić dodatkowe informacje dot. pozycji, jeżeli jest to potrzebne w danym zamówieniu.
Po wprowadzeniu wszystkich danych zamówienie zapisujemy ( ) . Zamówienie jest gotowe do zatwierdzenia.