W celu realizacji obowiązku informacyjnego o przetwarzaniu danych osobowych i potwierdzenia samodzielnej pracy studenta w ramach egzaminów realizowanych przy użyciu platformy eNauczanie, należy zebrać od studenta stosowne oświadczenia.
Czynność ta może być zrealizowana przy pomocy przeznaczonej do tego aktywności Oświadczenia Studenta, która sprowadza proces do paru prostych kroków.
Aktywność typu Oświadczenia studenta pozwala na:
W celu jej umieszczenia, należy przejść w tryb edycji kursu i wybrać nazwę Oświadczenia Studenta na liście dostępnych aktywności. Uzupełnienie aktywności sprowadza się do:
Jeżeli nikt jeszcze nie wypełnił oświadczeń i chcemy edytować aktywność, należy zweryfikować czy wszystkie potrzebne oświadczenia są nadal zaznaczone – zmiana w treści klauzuli może spowodować konieczność ponownego ich zaznaczenia. Przydatną funkcją aktywności typu Oświadczenia Studenta jest automatyczne odznaczanie aktywności jako ukończonej jeśli wypełniono formularz. Pozwala to na:
![]() Możliwość skorzystania z tych funkcji pojawia się tylko jeśli w ustawieniach całego kursu ustawiona jest na Tak opcja Włącz śledzenie ukończenia. Jeśli ten warunek jest spełniony, w edycji aktywności Oświadczenia studenta pojawi się sekcja Ukończenie aktywności. Ustawienie opcji w tej sekcji według poniższego zrzutu ekranu gwarantuje poprawne odznaczenie aktywności jako ukończoną po przesłaniu formularza z oświadczeniami (ustawienie opcji Śledzenie ukończenia na Pokaż aktywność jako ukończoną, gdy warunki są spełnione oraz zaznaczenie pola wyboru Student zaakceptował wszystkie oświadczenia).
|
Metoda ta sprowadza się do dwóch kroków:
Metoda gwarantuje konieczność zaakceptowania klauzuli informacyjnej i oświadczenia PRZED rozpoczęciem jakichkolwiek aktywności związanych z egzaminem, jednocześnie zabraniając wejścia w egzamin bez zaakceptowania zgód. Instrukcja krok po krokuW celu jej przeprowadzenia wymagane jest:
2. Włączenia trybu edycji na stronie kursu i dodania aktywności typu "Kwestionariusz" wybierając przycisk "Dodaj aktywność lub zasób" w wybranej sekcji kursu: 3. Uzupełnienia nazwy tworzonego kwestionariusza jako:
a w polu Opis:
Tak wprowadzona nazwa gwarantuje poprawne jej wyświetlanie zarówno w języku polskim, jak i angielskim. 4. W sekcji 'Opcje odpowiedzi' w trakcie tworzenia kwestionariusza zaznaczamy opcje odpowiedzi jednorazowej bez podglądu wyników, zgodnie ze zrzutem ekranu: oraz sekcji Ukończenie aktywności zgodnie ze zrzutem ekranu: Zapisujemy kwestionariusz wybierając "Zapisz i kontynuuj". W kolejnym widoku możemy dodać pytania, co należy wykonać trzy razy. Wybieramy przycisk Dodaj pytania, a następnie z rozwijanej listy wybieramy typ "Pola do zaznaczenia" i akceptujemy przyciskiem Dodaj wybrany typ zapytania. Uzupełniamy ekran dodawania pytania według wytycznych opisanych poniżej, akceptując zmiany przyciskiem Zapisz zmiany, a następnie tworząc nowe pytanie: PYTANIE 1:
PYTANIE 2:
PYTANIE 3:
Tekst pytania:
6. Po dodaniu pytań możemy przejść na stronę kursu. Teraz, pozostając w trybie edycji, wybieramy Modyfikuj -> Edytuj ustawienia przy tych aktywnościach, które wymagają zaakceptowania klauzuli (czyli te związane z procesem egzaminacyjnym). Ten krok ponawiamy dla każdej aktywności wykorzystywanej w trakcie egzaminu. |
Powiązane artykuły pojawiają się tu w oparciu o wybrane etykiety. Kliknij, aby edytować makro i dodać lub zmienić etykiety.